Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘Mexican cuisine’

Colorful Eats

Dunno if because of the weather or something else, The Mouse was in the mood for a little heat. Saturday dinner, Mexican. Chile Relleno, The Cat and The Mouse’s favorite neighborhood Mexican eats so far. Plus, on Saturday, they have live music. The guitar player is soooooo happy. Makes our day.

The Mouse had his usual fiesta bowl.

Chile Verde Fiesta Bowl

Where the edamame came from dunno, but fits. Hee hee.

The Cat wanted to try something new.

Carnita Sope

The thick fried masa was a new experience. Corn bread-y, sorta what The Cat’s father used to make at home. Not bread, kinda like a dough blob.

Pau for now.

Enjoy. Eat well.

The Mouse

Read Full Post »

This past Saturday, The Mouse ate two Mexican meals, he wants to learn more about the cuisine, especially tamales. Found on Yelp, open early, perfect for after doctor appointment.

StoreFront

Owner explained their style is New Mexico, part Mexican, part American Indian. When there is “tamales” in your name, The Mouse gotta try.

Two Tamale Plate

Chicken on top, vegetable on bottom, rice, beans, and salad. Not too spicy, The chicken tamale had good flavor, the vegetable tamale reminded The Mouse of polenta, lots of corn flavor.

For dinner, a happy surprise. A visit to our neighborhood Mexican restaurant (Chile Relleno) for some not so authentic Mexican fare.

The Cat’s Fiesta Bowl

Carnitas.

The Mouse’s Bowl

Chile verde sans cheese and ranch dressing, extra lime. Nom!

There is still pork belly in the freezer, The Mouse may want to look for a chile verde recipe, hmm.

Saturday nights, the restaurant has live music. The musician made the day, such a happy fellow.

Hana Hou!

This past Saturday, we went a little late, caught the tail end of his performance, next time we’ll be there much earlier.

🙂

Enjoy. Eat well.

The Mouse

Read Full Post »

Sunday, after farmers market, deciding where to eat, getting coffee at 7 Eleven. The Cat saw these.

Melona Bars

Got nostalgic, long story. Ate dessert first. Hee hee.

Melona Bar, Cat’s Paw

Melona bar and Mexican food, kinda go together? Right?

Chile Verde Fiesta Bowl

The Cat’s. Pork, tomatillo sauce

Chili Colorado Fiesta Bowl

The Mouse’s. Pork, rojo sauce.

Noms!

The Mouse is a newbie with hot sauces.

On the Table

The Mouse likes the Cholula brand. 🙂

Enjoy. Eat well.

The Mouse

Read Full Post »

The Mouse tries tamale for the first time.

Tamale Plate

Nom! The Mouse likes wrapped food, lau lau, pastele, jung, etc. Tamale fits right in. Yay!

At the same time, The Cat tries horchata for the first time.

Horchata

Kinda like Mexican soy milk? Without the bean taste, The Cat likes.

Now for the rest of the week.

Smoked Pork Cheek

One of the butchers at the warehouse caught a wild boar, a very invasive species here in SPAM Land. In his spare time he smokes meat. The Mouse was lucky to taste the cheek portion, very yum.

The Mouse finally picked up pork bones, order was last week but the warehouse couldn’t find the package, ugh. Head butcher reordered and repackaged. There was supposed to be tails in the mix. Very little tail portions, mostly ribs and backs. Lotsa soup coming. The Mouse will try and salvage tail portions for a cooking experiment.

9 Pounds of Bones

Finally, The Cat picked up a package of mini naan from Costco.

Mini Naan

The Mouse used whatever available and made a ham, apple and shiso mini naan “soft taco” sandwich.

The Mouse’s Dinner

The Mouse forgot a little smidge of mustard, next time.

Enjoy. Eat well.

The Mouse

Read Full Post »

Still waiting for a neighborhood Mexican place to open, they moved almost a year ago and are still in the process of opening. Sigh.

Trying another Mexican place, a little further, good reviews.

The Place

A little pricey, but, try try.

The Mouse wanted to try tamale for the first time (must be good if anything like pastele), but alas, sold out. Frown.

Ordered the chile verde instead.

Chile Verde

Very well made, not too spicy, The Mouse added hot sauce.

The Cat ordered a fiesta bowl with carnitas (she didn’t know what carnitas was).

Carnitas Fiesta Bowl

Spanish rice, beans, lettuce, cheese, salsa, and of course carnitas. Think Bibimbap. The Cat likes. A definite reorder.

The Mouse may even order a fiesta bowl next time too. Very “festive”. Hee hee.

Finished with their churro dessert.

Churro and Ice Cream

Yum.

Enjoy. Eat well.

The Mouse

Read Full Post »

Older Posts »

%d bloggers like this: